پوسته گیربکس حلزونی نوع FC - F - A - N یکسان میباشد و برای تبدیل به نوع N و A فقط کافیست محل پیچ های نگهدارنده دوکف پوش تغییرکند. برای تبدیل گیربکس حلزونی نوع A وN به نوع FC - F یا P نیازاست تا دوپایه نرمال با دو فلنچ خروجی تعویض شود.
گیربکس حلزونی برخلاف گیربکس مکعبی که به صورت دائمی روغن کاری شده است ، متناسب با توان اسمی گیربکس صنعتی نیازمند روغن کاری است.
روغنکاری گیربکس حلزونی بسته به توان اسمی گیربکس انجام میپذیرد . گیربکس حلزونی MVF/FC سایز 110 با روغن ، روغنکاری می شوند.
این تیپ گیربکس قبل از کارباید با روغن کافی پرشوند و جهت پر کردن روغن ، تخلیه روغن وتراز روغن دارای در پوش هستند.
میزان تبدیل دور گیربکس حلزونی نیز همانند گیربکس مکعبی وابسته به نسبت تبدیل گیربکس حلزونی می باشد. هرچه نسبت تبدیل گبریکس بیشتر باشد میزان کاهش دور گیربکس بیشتر میشود.
تفاوت عمده تیپ های مختلف گیربکس حلزونی در ظاهر و نوع کاربرد است و از لحاظ ساختار عملکرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و هردو از مجموعه دنده و ماردون تشکیل شده اند . همانطور که از عنوان گیربکس حلزونی مشخص است ، این تیپ گیربکس حلزونی شکل است و در انواع مختلفی نیز مصرف دارند .
جنس ماردون در گیربکس حلزونی 16CrNi4 UNI (آلیاژ فولاد) می باشد و برا افزایش بازدهی گیربکس حلزونی به صورت پیوسته سختکاری شده و سنگ خورده است.
جنس دنده نیز برنز ریخته گری شده G-CUSn12 UNI 7013-2 است که بر روی یک هاب چدنی باگرافیت کروی ریخته گری شده است . جنس پوسته گیربکس حلزونی در سایز های کوچک آلومینیوم و برای سایز های بزرگ از چدن با مقاومت بالا هست.
گیربگس حلزونی به لحاظ نصب نسبت به گیربکس مکعبی دارای محدودیت نصب است و فقط از یک جهت قابلیت نصب دارند برای تغییر وضعیت نصب لازم است تا نوع گیربکس تغییر کند.