VF-FC گیربکس حلزونی صبا


جنس ماردون در گیربکس حلزونی صبا 16CrNi4 UNI (آلیاژ فولاد) می باشد و برا افزایش

بازدهی گیربکس حلزونی به صورت پیوسته سختکاری شده و سنگ خورده است . جنس دنده

نیز برنز ریخته گری شده G-CUSn12 UNI 7013-2 میباشدکه بر روی یک هاب چدنی

باگرافیت کروی ریخته گری شده است . جنس پوسته گیربکس حلزونی در سایز های کوچک

آلومینیوم و برای سایز های بزرگ از چدن با مقاومت بالا است.

VF-FC گیربکس حلزونی صبا به لحاظ نصب نسبت به گیربکس مکعبی دارای محدودیت

نصب است و فقط از یک جهت قابلیت نصب دارند برای تغییر وضعیت نصب لازم است تا

نوع گیربکس تغییر کند.

گیربکس حلزونی صبا سری VF وMVF



گیربکس های حلزونی به دلیل ساختار، زاویه خروج و نیز متعامد بودن یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین تیپ گیربکس های صنعتی در سطح جهانی بشمار می آیند. این گیربکس ها حرکت سینماتیکی خود را توسط یک ماردون فولادی سخت کاری شده و سنگ خورده و یک چرخ دنده حلزونی برنزی تامین می کنند . .



مشخصه بارز این گیربکس ها عدم برگشت پذیری در نسبت های بالای 40 و سهولت در نگهداری و تعمیرات میباشد ، ویژگی دیگر آنها قابلیت استفاده در فضاهای محدود و همچنین جایی که دو محور ورودی و خروجی به هردلیلی نمی توانند در یک راستا قرار گیرند است.



گیربکس های حلزونی را میتوان در 6 حالت مختلف نصب و حتی با یکدیگر ترکیب نمود .



کاربرد این گیربکس ها در صنایع گوناگون مانند ماشین آلات و بالابرهای ساختمانی ، دمنده ها و هواکش ها، دیزل ژنراتورها، سیستم های انتقال مواد، معادن و حفر چاه، کانوایرها، نوار نقاله، کمپرسور ها، ماشین آلات تراش، نانوایی ها، آسیاب ها، میکسرها، صنایع سنگ ، کاشی و سرامیک، صنایع بسته بندی ، صنایع غذایی و بسیاری موارد دیگر هستند.گیربکس حلزونی VF/fc سایز 86 در ورودی به صورت شافت نری و خروجی گیربکس به شکل فلنچ دار است. لازم به ذکر است که مقصود از فلنچ دار و بدون فلنچ در گیربکس صنعتی ، توانایی اتصال مستقیم به الکتروموتور و مصرف کننده می باشد ، در مواردی که گیربکس حلزونی VF می باشند شافت گیربکس حلزونی به صورت شافت نری می باشد و توسط تمسه و پولی به مصرف کننده یا منبع توان ( الکتروموتور ) متصل می شود ولی در مواردی که شافت محل فلنچ هالو شافت است الکتروموتور مستقیما به گیربکس کوپل میشود.



پوسته گیربکس حلزونی نوع FC - F - A - N یکسان میباشد و برای تبدیل به نوع N و A فقط کافیست محل پیچ های نگهدارنده دوکف پوش تغییرکند. برای تبدیل گیربکس حلزونی نوع A وN به نوع FC - F یا P نیازاست تا دوپایه نرمال با دو فلنچ خروجی تعویض شود .



گیربکس حلزونی برخلاف گیربکس مکعبی که به صورت دائمی روغن کاری میشود ، متناسب با توان اسمی گیربکس صنعتی نیازمند روغن کاری می باشد . روغنکاری گیربکس حلزونی بسته به توان اسمی گیربکس صورت میگیرد . گیربکس حلزونی VF/fc سایز 86 با روغن دنده 140 ، روغنکاری می شوند. این تیپ گیربکس قبل از کار باید با روغن کافی پر شوند و جهت پر کردن روغن به میزان مناسب میتوان از پیچ تراز آن کمک گرقت.



میزان تبدیل دور گیربکس حلزونی نیز همانند گیربکس مکعبی وابسته به نسبت تبدیل گیربکس حلزونی می باشد. هرچه نسبت تبدیل گبریکس بیشتر باشد میزان کاهش دور گیربکس بیشتر است.